Lidl investeşte în instrumente de lucru inovatoare pentru angajaţii săi

Lidl este prima companie din domeniul comerţului alimentar care îşi echipează departamentul de vânzări cu tablete inovatoare. În cadrul proiectului Lidl Mobile Office (LIMO), toţi directorii şi şefii de vânzări la nivel regional din România au primit câte un iPad2 Apple. Prin intermediul unei conexiuni securizate şi aplicaţii proprii Lidl, directorii şi şefii de vânzări pot accesa online, cu ajutorul iPad-urilor, sistemul de management al informaţiilor Lidl, cu date financiare, precum şi informaţii relevante şi actualizate despre vânzări. Noul sistem simplifică schimbul de date şi substituie documentele pe suport de hârtie.

Responsabilităţile directorilor şi şefilor de vânzări de la Lidl sunt destul de variate, tocmai de aceea compania a decis să introducă acest sistem pentru simplificarea tuturor operaţiunilor. În calitate de manageri, ei coordonează activităţile comerciale chiar şi pentru opt magazine şi sunt responsabili de personalul acestora. Mai mult, ei gestionează stocurile magazinelor, se ocupă de monitorizarea datelor financiare şi, nu în ultimul rând, sunt persoane de contact pentru şefii de magazin şi angajaţi, în cazul în care este necesar să se ia decizii importante. Postul reprezintă o adevărată provocare pentru angajaţi, iar Lidl şi-a propus să eficientizeze cât mai mult acest proces. Angajaţii beneficiază de cele mai bune dotări, printre care şi maşină de serviciu.

Până acum, coordonarea dintre sediul central, conducerea regională şi directorii de vânzări se realiza prin intermediul telefonului mobil şi al documentelor. În această situaţie, exista întotdeauna riscul ca documentele să nu fie actualizate sau ca un act necesar să nu fie la îndemână. Notebook-urile personale nu erau permise din motive întemeiate, iar calculatoarele din filiale nu erau mereu disponibile pentru directorii de vânzări.

Responsabilii IT de la Lidl au analizat primul iPad Apple încă din 2010. Perioada lungă de funcţionare, sistemul de pornire rapid, greutatea redusă, uşurinţa de administrare şi viteza de operare au fost, în cele din urmă, principalele argumente pentru introducerea iPad2. În acest moment sunt utilizate aproximativ 72 de iPad-uri.

„Prin intermediul iPad-urilor, ne impunem pe piaţă ca o companie inovatoare în domeniul comerţului alimentar şi le oferim directorilor şi şefilor noştri de vânzări un instrument de lucru util şi eficient, ce ajută la economisirea timpului şi accelerează îndeplinirea sarcinilor zilnice“, declară Frank Wagner, Director de Vânzări, Membru al Consiliului de Conducere Lidl. Sustenabilitatea, eficientizarea costurilor şi siguranţa datelor au stat la baza hotărârii introducerii iPad-urilor.

Aplicaţiile LIMO dezvoltate pentru Lidl aduc semnificativ mai multe avantaje:

• Interfaţa grafică pentru utilizator este intuitivă şi uşor de înţeles.

• Datele şi informaţiile vor fi procesate şi prezentate grafic, ori de câte ori va fi posibil.

• Informaţiile cu caracter confidenţial vor putea fi accesate doar online, fără a fi stocate pe iPad. În caz de pierdere sau furt, aparatul nu mai are valoare, putând fi blocat din sediul central.

• Documentele pe suport de hârtie vor fi înlăturate, pentru ca toate informaţiile să fie disponibile şi actualizate în permanenţă  din sediul central.

Astfel, directorii şi şefii de vânzări de la Lidl vor economisi foarte mult timp şi se vor putea devota activităţilor de organizare şi coordonare. Accesul la date financiare actualizate, precum cifre de vânzări şi date legate de inventar, cum ar fi specificaţii transmise din sediul central, alocarea spaţiului în filiale şi promoţii este posibil prin intermediul WLAN şi al funcţiilor mobile. Aplicaţiile Lidl comunică prin conexiuni virtuale private (VPN).

Înainte de lansare, sistemul a fost verificat în detaliu de către o echipă pilot. Prin formatul vizual al cifrelor şi al infograficelor, Lidl devine, cu ajutorul aplicaţiilor LIMO, o companie inovatoare în ceea ce priveşte schimbul de informaţii. După cum arată experienţa, directorii şi şefii de vânzări utilizează această aplicaţie cu plăcere şi în mod intuitiv. Plasarea mărfurilor, analiza vânzărilor şi optimizarea fluxului de marfă vor putea fi realizate mai uşor prin intermediul aplicaţiilor Lidl. Astfel, documentele in format fizic devin aproape redun-dante.

„Prin introducerea iPad-urilor facem un mare salt înainte“, declară Frank Wagner. Acest proces nu doar simplifică munca directorilor şi şefilor de vânzări şi face postul lor mai atractiv, dar şi din punct de vedere economic, introducerea aplicaţiei LIMO va conduce la o eficientizare a costurilor, pe termen mediu şi lung.

Lasa un comentariu